Profesionální opravy a servis cyklistických trenažérů značky ELITE

Novo Force a Qubo
Elastogelový váleček na jednotce odporu u trenažérů Novo Force a Qubo je v přímém kontaktu s jízdním kolem. Na válec působí celá hmotnost jízdního kola včetně hmotnosti jezdce. Při překročení maximální možné hmotnosti, která činí 110 kg (jezdec+kolo) může dojít k poškození pevných spojů a rychlejšímu opotřebení válce a pláště jízdního kola.
Správným používáním můžete prodloužit životnost nejen samotného elastogelového válečku u trenažéru, ale také plášťů vašeho jízdního kola. Pro prodloužení životnosti pláště u jízdního kola se doporučuje používat pláště s hladkým vzorkem anebo přímo pro trenažér určené pláště, které jsou vyrobeny ze speciální směsi, která mimo nižšího opotřebení snižuje i hlučnost během jízdy.
U těchto typů trenažérů NIKDY NESMÍTE POUŽÍVAT ZADNÍ BRZDU! Při použití zadní brzdy dojde často ke spálení nebo vydření velké části elastogelu, tato část není opravitelná, nicméně mimo estetický aspekt je možno trenažér i nadále používat.
Samotný váleček na jednotce odporu má tloušťku elastogelu 3 cm, přičemž každých 1.000 kilometrů jízdy za použití správných plášťů dojde k opotřebovaní zhruba o 0,1 mm. Trenažéry Qubo a Novo vám při správném používání budou dlouholetými parťáky.
Jak pečovat o trenažér Direto.
Model Direto byl donedávna vlajkovou lodí mezi interaktivními trenažéry společnosti ELITE. Jak modely postupně měnily svá označení (DIRETO, DIRETO X, DIRETO XR a DIRETO XR-T) docházelo i ke zlepšování funkcí za účelem většího jízdního komfortu.
Tyto trenažéry jsou konstruovány tak, aby uživatelům nabídly jak zábavu, tak i seriózní tréninkové podmínky v domácím prostředí. Jak se ovšem o takový trenažér starat, aby vám vydržel i dlouho po záruce?
Jelikož je trenažér elektronický, nejdůležitější je správné skladování v době, kdy jej nepoužíváte. Rozhodně se musíte vyvarovat vlhkému prostředí, stejně tak příliš vysoká teplota může poškodit elektronickou základní desku, která je mozkem celého trenažéru a řídí všechny jeho funkce.
Trenažér také nemá rád, když na něj během jízdy dopadají kapky potu nebo jiné tekutiny. Za toto se vám nejčastěji odvděčí brzkou korozí či poškozením základní desky. Důležité je také správné nasazení kazety a případně podložek, nesprávně nasazená kazeta může vést k nevratnému poškození setrvačníku jeho vyosením.
Po záruční době již také můžete upravovat napnutí hnacího řemene, což vám zaručí přesnější výstupní hodnoty. V takových případech nezapomeňte trenažér pravidelně kalibrovat, protože přednastavená hodnota již neodpovídá aktuálním parametrům.

ELITE trenažéry. 45 let indoorové (r)evoluce
Uvedení nejnovějšího Smart trenažéru Elite Justo 2, znamená vrchol cesty, která trvá již 45 let.
Byla to cesta, na které se společnost Elite vyvíjela a na oplátku dodávala své produkty předním týmům v rámci Pro-Cycling pelotonu, který zahrnuje UAE Team Emirates.
První trenažéry
Prvním modelem Elite byly válce Olimpionic. Svou konstrukcí se jedná o válce, které se vyrábějí i v sočasné době při použití jiných materiálů a pod jiným názvem.
V roce 1982 se objevil první trenažér, na který jste mohli namontovat své kolo a skládal se z rámu, který vám kolo upevnil a vy jste jednoduše šlapali. Tato metoda je označována jako trenažér „wheel-on“, protože zadní kolo zůstává spojeno s kolem a sedí na válci. První trenažér Elite fungoval bez odporu.
O 10 let později, v roce 1992, byl uveden na trh první trenažér s řiditelným odporem pod názvem Travel Mag. Ten položil základ pro podobu dnešních moderních Smart trenažérů. Kolo bylo zajištěno přes zadní osu a odpor zajišťovaný válečkem bylo možné měnit pomocí kabelu připojeného k odporové jednotce.
Digitální revoluce
Rok 2000 znamenal začátek nové éry pro indoorové trenažéry, protože oficiálně začala digitální revoluce. Axiom PowerTrainer byl první trenažér Elite propojený s PC navržený pro profesionálnější a interaktivnější tréninkový přístup a uvedený na trh v tomto roce.
O čtyři roky později přišel RealAxiom, trenažér, který pomocí nahrávek nejproslulejších světových závodů dokázal vytvořit jeden z prvních interaktivních zážitků.
V návaznosti na to přišel Forte. Tento trenažér byl důležitý, protože se jednalo o první bezdrátový digitální trenažér na světě a byl uveden na trh v roce 2011. Měl obousměrnou komunikaci s kódováním ANT, která umožňovala ovládání trenažéru z řídítek, což eliminovalo potřebu kabelu pro ovládání odporu . Hlavní jednotka zobrazovala širokou škálu dat, jako je výkon, kadence a srdeční frekvence.
První trenažér s přímým pohonem
Turbo Muin byl dalším významným pokrokem v roce 2013. V té době to byl nejpokročilejší trenažér Elite a první trenažér s „přímým pohonem“, který přišel na trh roky před ostatními. K vytvoření odporu používal fluidní technologii.
To byl začátek éry trenažérů s přímým pohonem, kdy je zadní kolo odstraněno a trenažér je spojen přímo se zadní stavbou rámu.
Turbo Muin Fluid Elite byl vybaven senzorem zvaným Misuro Blu+, Bluetooth a ANT+ senzorem, který přenášel informace o rychlosti a kadenci do vašeho kompatibilního smartphonu nebo cyklopočítače, což umožňovalo spárovat trenažér s aplikací Elite My E-Training nebo jinou třetí aplikací. - jako například Zwift nebo TrainerRoad. Tento trenažér se jmenoval Turbo Muin Smart B+.
Vývoj
Až do tohoto bodu byly Axiom Power a Forte klasifikovány jako „interaktivní trenažéry“, zatímco Turbo Muin Smart B+ byl prvním předchůdcem „chytrého trenažéru“; automaticky sice neměnil odpor, ale tato funkce by brzy přišla.
Další velký krok přišel v podobě modelu Drivo v roce 2016. Měl certifikovanou přesnost výkonu ve wattech na úroveň ±0,5 % a ve své době byl jediným chytrým trenažérem pro domácnost s touto úrovní přesnosti. Odpor se automaticky upravoval při připojení k aplikacím třetích stran, jako je Zwift replikující obraz a přechod na obrazovce.
Direto následoval krátce nato v roce 2017 a v době svého vydání byl jediným trenažérem s přímým pohonem, který stál méně než 20.000 Kč. Použitý měřič výkonu byl založen na technologii optického senzoru, který měří torzi osy trenažéru, a na sofistikovaném elektronickém zpracování. Toto se nazývalo optický snímač točivého momentu (OTS) a měl přesnost měření s odchylkou ±2,5 %.
V roce 2021 byl uveden na trh Direto XR-T, který byl upgradem svého předchůdce, využíval OTS a přesnost byla vylepšena na ±1,5 % a mohl simulovat sklony až do 24 %.
Nejpokročilejší trenažér Elite, Justo, přišel následující rok a byl nejdokonalejším trenažérem s novými, citlivějšími senzory, které zlepšily celkovou přesnost na ±1 %, zejména v podmínkách nízkého točivého momentu, což umožnilo trenažéru simulovat nižší sklony svahu při vysokých rychlostech. Nedávno vydaný Justo 2, který má novou funkci Wi-Fi, která zlepšuje konektivitu trenažéru, integruje se s protokoly ANT+™ FE-C a Bluetooth® a také s měřičem výkonu, který nabízí přesnost ekvivalentní k Drivo, díky čemuž je tento trenažér nejpřesnější trenažér na trhu. Kromě toho je dodáván s již nainstalovanou 12rychlostní kazetou, což znamená, že trenažér je připraven k použití ihned po vybalení.
Vzhledem k tomu, že chytré trenažéry se nyní používají v domácnosti po celý rok, dalším úkolem bude zaměřit se na snížení jejich rozměrů a zároveň zachovat stabilitu. Stejně tak je třeba klást důraz jak na design, tak na funkčnost, vytvořit esteticky příjemný produkt, který může používat široké spektrum lidí.
Za tímto účelem společnost Elite vydává Square Smart Frame, chytrý rám kompatibilní s jakýmkoli trenažérem a aplikací. Je plně nastavitelný a pojme více uživatelů a pomocí pokročilé technologie virtuálního řazení simuluje jakékoli kolo. Square se bez problémů integruje s trenažéry s přímým pohonem a vytváří kompletní vnitřní ekosystém, zejména ve spojení s interaktivním simulátorem stoupání Rizer, zařízením, které replikuje sklony, a inteligentním ventilátorem Aria. Společně poskytují tréninkový zážitek, který je více pohlcující, poutavý a pozoruhodně blízký pocitům a výsledkům venkovního ježdění.




